سئوی دیجیتال

ساخت وبلاگ

شمش چه می‌باشد
1 - شمش ( Ingot ) : ارتفاع این متاع کمتر از 2 متر است و بعدها آن برای اتوبار فولاد و احتکار کردن آن باصرفه شده‌است . صورت تراز دوران عرضی آن ذوزنقه صورت است .
بیلت چه چیزی است
2 - بیلت یا این که شمشال ( Billet ) : بیلت خلاف شمش طویل است و تراز مدت آن دایره یا این که مربعی با عرضی کمتر از 15سانتیمتر ( یا این که تراز بازه زمانی کوچک‌تر از ۲۳۰ سانتیمتر مربع ) می‌باشد . بیلت قیمت میلگرد از روش ریخته‌گری بی واسطه , اکستروژن ( خارج رانی ) و یا این که از روش نورد شمش بدست میاید . از بیلت بیشتر برای ایجاد میلگرد و سیم به کارگیری می گردد .
بلوم چیست؟
3 - بلوم یا این که شمشه ( Bloom ) : در صورتی پهنا بیلت ( شمشال ) بیشتراز 15سانتیمتر ( یا این که تراز مدت بیش تر از 230سانتیمتر مربع ) باشد آن را بلوم می‌نامند و به همین بهانه معمولاً این دو مال را در یک مدل ( بلوم و بیلت ) جای میدهند . از بلوم برای ساخت ریل , تیر آهن , قوطی , ناودانی , سپری و . . . به کارگیری میگردد . به دنبال به معرفی اسلب میپردازیم تا تفاوت بیلت با اسلب معین گردد https://esfahanahan.com .
اسلب چه چیزی است
4 - سلب یا این که اسلب یا این که تختال ( Slab ) : تراز بازه زمانی اسلب خلاف بلوم و بیلت مربعی نیست بلکه مستطیلی است ( معمولاً به ضخامت ۲۳۰ میلیمتر و پهنا ۱٫۲۵ متر و ارتفاع ۱۲ ) . از اسلب برای ساخت ورقهای فولادی , کاغذ و . . . استعمال میگردد . نکته : امروزه حرفه ‌آوری‌های مورد به کارگیری در ساخت محصول ها فولادی در روند بعداز به دست آوردن فولاد مذاب یعنی ریخته‌گری و نورد , کم و بیش یکسان است . ولی برای به دست آوردن فولاد مذاب یا این که ناپخته , از فن‌آوری‌های متفاوتی از جمله روش های کوره بلند ( BF ) , کوره قوس الکتریکی ( EAF ) و کوره القایی ( IMF ) می‌توان استفاده نمود . با وجود آنکه بیش‌تر ایجاد فولاد ناپخته در عالم توسط روش کوره بلند ایجاد میشود , ولی به عارضه ها زیادی به کارگیری از طریق کوره‌های الکتریکی مخصوصاً در کشور‌ایران , توجیه‌ پذیرتر است .
ساخت فولاد به روش کوره
روش کوره بلند ( BF )
روش کوره بلند ( BF ) که شیوه سنتی ایجاد است , از احیاء غیرمستقیم آهن به کارگیری می شود . به‌این صورت که ابتدا سنگ‌ آهن بعداز فرآوری و آگلومره شدن ( پروسه پیش پخت و کلوخه سازی سنگ آهن گذشته از شارژ به کوره بلند در کارخانه‌های فولادسازی ) به همراه آهک و کک وارد کوره بلند شده و آهن نپخته یا این که چدن مذاب ( Pig Iron ) به دست میاید . در تراز بعد از آن , آهن ناپخته در یک کانورتر به فولاد مذاب تبدیل شده و بعداز حذف کربن و ناخالصی‌های دیگر آن به یاری اکسیژن , فولاد نپخته ( Crude Steel ) ایجاد میگردد . فولاد مذاب بعد از تخلیه سرباره , به وسیله پاتیلهای حمل مذاب به واحد ریخته گری مداوم ارسال می گردد . 

https://esfahanahan.com/steel/rebar

سئوی دیجیتال...
ما را در سایت سئوی دیجیتال دنبال می کنید

نویسنده : Shiva Irani بازدید : 490 تاريخ : يکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت: 18:54